1.3.14

MAR ROMERA I VITTRA

Després d'haver gaudit d'allò més amb Mar Romera a les Jornades d'hivern d'Akoe li vaig enviar un mail per vore si m'il·luminava amb el tema dels espais escolars i m'enviava alguns enllaços o bibliografia sobre els espais escolars tot i que era un tema que ella no havia tractat.

Doncs bé, de la manera més ràpida que jo haguera imaginat, Mar Romera m'ha enviat dos correus amb informació sobre aquest tema que pot anar donant llum al meu TFG.

Hui comentaré el que fa referència al Magazine Cultural  LA BRÚJULA VERDE. En aquest magazine van publicar un article sobre una escola sueca que va eliminar les aules. L'article comenta els pocs canvis que s'han produit al sistema educatiu en el que fa referència als espais escolars i a la distribució de l'alumnat a les aules i, des d'una visió més ampla, als centres educatius.

A partir d'ahí, Vittra, una empresa que gestiona 30 centres privats a Suècia, trenca amb aquest antic model i obri els centres educatius per a que en qualsevol dels seus espais es puga desenvolupar l'aprenentatge i puga afavorir la creativitat en el nostre alumnat.

Tot i que ja havia descobert alguna de les imatges que acompanyen aquest article i ja havia entrat per la web de Vittra, no deixa de sorprendre i fer-me pensar el que es pot vore i fins on pot arribar el treball i el desenvolupament del nostre alumnat. Des de fora, i pensant-ho fredament, no estem reproduint el model de les granges d'animals als nostres centres educatius? Uff.... espere que no!





























































I ací un video on s'explica les característiques, els motius i com es treballa a Vittra:


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada